- Men vi har diskuterat hur vi ska kunna lösa ett luftstaket. Vi har pratat med några av förarna om de kan bidra med en premie, och de har ställt sig positiva till det, fortsätter Conny Torstensson.
I samband med Målillas Grand Prix-tävling reste engelske staketkonstruktören Tony Briggs runt i Sverige och besökte flera klubbar.
Har ni varit i kontakt med någon tillverkare?
- Nej, det har vi inte. Det har varit väldigt mycket annat att lägga fokus på. Bland annat hur vi ska ta oss till slutspel.
Inga egna pengar
Kravet på ett luftstaket redan till 2009 gör att det är bråttom för elitklubbarna att skaffa fram ekonomiska medel.
Har Västervik på egen hand råd med ett luftstaket som det ser ut idag?
- Nej, det har vi inte. Men om förarna bidrar med en summa, föreningen med en lite mindre, någon sponsor lägger in pengar och att vi tar pengar som vi har innestående i ESS (Elitspeedway Sverige) så skulle det nog lösa sig.
Nu ska säkerheten höjas
Vetlanda har luftstaket, Dackarna har beställt och Lejonen är på väg att beställa. Västervik är enda smålandslag som inte kommit till skott i luftstaket-frågan.- Vi har lagt all koncentration på att nå slutspel, och jag fick precis direktivet från Svemo uppläst för mig i telefon, säger Conny Torstensson, sportchef i Västervik Speedway.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!