Just det. Det känns som att vintern varit oändligt lång. Och den där minnesvärda SM-finalen som slutade med ett guld för Dackarna känns som en evighet sedan, trots att det var i höstas.
Men nu är saker och ting på gång.
– Franska ligan (jo, det finns en sån) startar snart och det finns en del banor runt rivieran. De börjar också köra i Kroatien och i Polen drar träningsmatcherna igång i mitten av mars – och ligan i England är inte heller långt borta, säger Mikael Teurnberg.
I Sverige däremot får vi vänta ett tag till på att allt ska brumma igång.
– Så är det ju, vi har inte samma förutsättningar vädermässigt här som i flera av de andra länderna.
Kanske har ni koll på Dackarnas lagbygge inför kommande säsong, om inte tar vi en snabb koll på läget.
Är du nöjd med truppen?
– Absolut. Vi har fått behålla de förare vi ville och kompletterat truppen med bra och intressanta förare med utvecklingspotential. Att ha kvar killar som Daniel Bewley, Rasmus Jensen och Andzejs Lebedevs var högsta prioritet för oss och det lyckades. Det är jag väldigt glad för. De är i en bra ålder, mellan 26-30 år och de har inte nått sin maxkapacitet än.
Utöver dem kör också Brady Kurtz, Filip Hjelmland, Avon van Dyck och Noel Wahlqvist vidare i Målilla.
Maciej Janowski då. Nu lämnar han efter många år i Dackedressen. Varför blev det så?
– Vi pratade med honom förstås, men det gäller att komma överens. Och kanske är det bäst både för honom och för Dackarna att han får en ny utmaning nu, i Piraterna. Janowski hade en ganska tung säsong, både i ligan och i GP. Jag hoppas verkligen att han kan få ett lyft igen i Piraterna. De har ett spännande lag.
Utöver den polske världsstjärnan har även Ludvig Lindgren lämnat de regerande mästarna. De har ersatts av rutinerade Timo Lahti, australiensaren Ryan Douglas och fransmannen David Bellego.
Hur ser du på de nyförvärven?
– Både Lahti och Bellego hade en ganska jobbig fjolårssäsong i ligaspeedwayen, men de har tidigare visat sin höga kapacitet och Lahti känner jag väldigt, väldigt väl sen tidigare. Han är numera också registrerad som svensk förare, vilket ger oss en större trygghet vid eventuella skador. Det känns också jättebra att vi får in Ryan Douglas. Det är en skicklig förare och någonstans hoppas man alltid hitta guldkorn och potentiella "snittraketer".
Teurnberg märker att intresset för Dackarna även "off season" har ökat.
– Ja, så är det. Guldet har gett eko och det gör att flera vill synas tillsammans med oss. Vi märker det både med våra redan befintliga samarbetspartners och också att vi fått in nya, trots tuffa tider. Det snackas ganska mycket speedway och intresset för klubben är stort framför allt i Småland, men också i delar av Östergötland.
Dackelagledaren gläds också åt att publikintresset ökat markant.
– Superkul för speedwayen. Vi i Dackarna ökade vårt publik med 450 åskådare i snitt. Vi snittade på nästan 3 000 åskådare.
Som regerande svenska mästare lär Målillaklubben vara ett jagat byte under 2024. Teurnberg tror att Västervik och Lejonen kommer vara det största hotet mot ett nytt SM-guld, där han nämner Piraterna som en dark horse.
Ni som älskar er speedway får dock hålla er till tåls ett tag till, men det är inte alltför långt borta innan det är dags igen.