Vanligtvis brukar Dackarna sälja omkring 150 årskort till sina hemmamatcher i elitserien. Nu är den siffran uppe i cirka 250.
– Det är nytt rekord för oss. Procentuellt är det ju en ganska stor skillnad jämfört med tidigare år, säger Tomas Karlsson.
Vad beror ökningen på, tror du?– Förhoppningsvis tycker folk att vi har ett intressant lag. Att vi kan erbjuda en attraktiv produkt. Jag tycker själv att vi har ett spännande lag med tre GP-stjärnor och sedan några duktiga svenskar. Det är en perfekt mix.
Förra året hade Dackarna ett publiksnitt på cirka 3 700 personer per hemmamatch.
– Målet är att nå 4 000 den här säsongen. Det känns som en realistisk dröm. Den ökade årskortsförsäljningen tyder på att vi är på väg åt rätt håll.
Tomas Karlsson berättar att även det viktiga sponsorarbetet har gått bra under vintern.
– Vi har jobbat hårt och lyckats knyta till oss en del nya företag, vilket är jätteroligt. Jag bedömer att vi har ökat våra sponsorintäkter med 10–15 procent.
Ekonomiskt gjorde Målilla MK och aktiebolaget Dackarna en sammanlagd vinst på 270 000 kronor det förra verksamhetsåret. Nu är det upplagt för en ökning.
– Visst är det så. Det ser riktigt bra ut. Men som alltid gäller det att vi har tur med vädret, inte minst under GP-helgen i augusti. Det vore trevligt att bryta trenden med regn varje år, säger Tomas Karlsson.
Dackarna har elitseriepremiär torsdagen den 9 maj, hemma mot Smederna.