Titta, här är Dackarna bäst av alla klubbar

I väntan på riktiga matcher är det fyra elitserieklubbar som genomför virtuella biljettkampanjer. Dackarna är överlägsen etta.

Foto: SIMON HASTEGRD

Speedway2020-05-06 17:02

Sedan starten för några veckor sedan har Dackarna sålt cirka 3 000 biljetter till den tänkta hemmapremiären mot Västervik, den 19 maj. Biljettpriset är 40-50 kronor styck. Det innebär att klubben redan har fått in mellan 120 000 och 150 000 kronor.

Lejonen kör ett liknade upplägg med bra gensvar. De har sålt cirka 2 000 biljetter så här långt. Det går tyngre för Piraterna. Enligt den senaste statistiken har de sålt 277 fiktiva biljetter.

Indianernas kampanj avslutades i tisdags. De sålde 903 biljetter till den tänkta seriepremiären mot Västervik. Med ett biljettpris på 100 kronor styck gav det Kumla-klubben ett välkommet tillskott på drygt 90 000 kronor.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!