"Nu är det dags för oss att satsa på familj, vänner och utforska livets nya utmaningar", skriver ägarna på sociala medier under söndagskvällen.
"Vi har valt att inte förlänga kontraktet", säger Kim Wickström i en video från klädbutikens sociala medie-kanaler.
Tillsammans med Jimmi Wickström och Nathalie Skarhed Frisk berättar de om beskedet, som är sprunget ur att de ska satsa mer på familjelivet. Kim och Nathalie ska även bli föräldrar.
"Vi har inte hunnit med våra familjer. Det finns inte tid att driva en sån här butik med den service vi vill driva butiken", säger Kim Wickström.
Redan på tisdag börjar butiken rea ut sina varor till halva priset.
"Det är ett tråkigt besked för hela staden. Det har varit fantastiska år. Det har varit helt magiskt sedan starten 2012. Vi har skapat oförglömliga minnen i den här lilla lokalen", säger Wickström.
De säger också att om det finns någon som vill använda namnet och lokalen så får de gärna göra det:
"Här har ni som brinner för staden en jättemöjlighet att förverkliga en dröm om man skulle vilja driva en herr- eller dambutik"
Redan 2021 planerade ägarna att stänga butiken. Under sommaren jobbade de för att få någon att ta över butiken och lokalerna, men de misslyckades, och de gjorde istället en nysatsning med nytt namn och nytt sortiment.
– Vi kände att vi inte ville lämna efter oss ett hål. En av anledningarna till att vi öppnade butiken var för att utöka utbudet i Vimmerby, sa Kim Wickström då.
Tidigare i år kunde vi berätta att ekonomin hade stor påverkan på butiken. Människors köpmönster har förändrats. Den trenden startade redan under pandemin och har sedan har fortsatt i och med den ekonomiska krisen.
– Förr ville man köpa ett nytt plagg till helgen när man skulle ut och festa eller gå på middag. Nu gör man inte längre de där spontanköpen, sa Natalie Skarhed Frisk till Vimmerby Tidning i mars i år.